1 Eylül 2012 Cumartesi

POSSESIVE ADJECTIVES ( İyelik Sıfatları)


POSSESIVE ADJECTIVES  ( İyelik Sıfatları)

Forth Lesson (4.Ders)


 

Türkçe’de sıfat ismi niteleyen kelimelerdir.

Güzel evim. ( güzel burada evin nasıl olduğunu belirtiyor.) vb… gibi

İyelik sıfatları da sahiplik bildiren sıfatlardır. Benim, senin, onun gibi…

My
Benim
Your
Senin
His
Onun (erkek)
Her
Onun (kadın)
İts
Onun (hayvan ve cansız varlıklar )
Our
Bizim
Your
Sizin
their
onların

 

Examples :

My name is Muhammed.  Benim adım Muhammed’dir.

His car is new. Onun arabası yenidir.

Your university is big. Sizin üniversiteniz büyüktür.

POSSESIVE PRONOUNS  (İyelik Zamirleri)

İyelik zamirleri ( sahiplik ), sıfat + ismin yerini tutarlar.

Examples :

Benim evim güzel. Seninki de güzel. My home is beautiful. Yours is beautiful.

Benin ismim kemal. Seninki ne ?   My name is kemal. What is yours ?

Onun arabası büyük. Benimki küçüktür. His car is big. Mine is small.

Mine
Benimki
Yours
Seninki
His
Onunki (erkek)
Hers
Onunki (kadın)
İts
Onunki (hayvan ve cansız varlıklar )
Ours
Bizimki
Yours
Sizinki
theirs
onlarınki

Ezberlenmesi Gereken Kelimeler

Possesive
sahiplik
university
Üniversite
Adjective
Sıfat
big
Büyük
new
Yeni
home
Ev
car
Araba
small
Küçük
beautiful
güzel
What
Ne

 

Zamirler ve iyelik sıfatları sürekli İngilizce konuşmalarda kullanıldığı için iyice öğrenilmesi gerekmektedir. Bu yüzden lütfen bu zamirleri ve iyelik sıfatlarını güzelce öğrenin.

5. ders’e geçebilirsiniz.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder